Sunday, December 19, 2010

♥ Sabun Essfa Aromatheraphy ♀


SERAI PELBAGAI GUNA

SERAI
Apabila berbicara soal SERAI yang terbayang dalam kepala adalah TOMYAM.. tidak lengkap rasanya tomyam tanpa SERAI.. batang SERAI selalunya digunakan sebagai bahan perisa dalam masakan spt tomyam, masak lemak cili padi, rendang, dll .. Aroma dan rasanya yang unik dapat menambahkan keenakan masakan dan meningkatkan selera..

Itu cerita SERAI dan masakan makanan, bagaimana pula dgn SERAI dan minuman..

Air SERAI???
Errkkk sedap ke??
Rynna pernah minum air minuman SERAI..
sedapppp..segerrrr..Enak diminum dingin
Kata orang khasiat minum SERAI
hilang sakit kepala, segar tubuh badan, hilangkan kembung

Khasiat SERAI tidak terkira. Ia mampu melegakan kesakitan otot, bertindak sebagai anti septik dan digunakan secara aktif dalam dunia perubatan dan pembersihan tradisional sejak turun temurun.

Selain itu, SERAI juga cukup sinonim dengan
RAWATAN AROMATERAPI
haruman dan aroma yang terhasil daripada SERAI didapati berkesan menaikkan semangat dan mengembalikan kesegaran minda..

Ahaaa!! Aromaterapi??
Siapa yang tidak suka dengan bauan aromaterapi.. Aromatherapy is a wonderful wonderful thing, Rynna suka sangat mengamalkan & merawat tubuh dengan aromaterapi.. Aromatherapy is a wonderful way to relax your body and mind..

Oleh kerana Rynna penggemar herbs & aroma
*ya saya suka produk semulajadi *
maka baru-baru ini Rynna telah mencuba produk keluaran tempatan "ESSFA"
*yeah saya sokong produk keluaran tempatan Malaysia *

ESSFA NATURAL THERAPEUTIC BODY CARE
*include pure essential oils* I Loikke
Dirumus khas dengan 100% estrak herba


dan dalam banyak-banyak produk rangkaian Essfa, pilihanku
SERAI & GELAM

ESSFA NATURAL BATH SOAP
100% NATURAL THERAPEUTIC BATH SOAP


SERAI (LEMONGRASS) BATH SOAP


ESSFA NATURAL SHOWER GEL
100% NATURAL THERAPEUTIC SHOWER GEL


LEMONGRASS (SERAI) SHOWER GEL

Menyegarkan & sangat baik untuk kulit. Berkesan untuk mencuci kotoran degil - Membantu mengurangkan kepeluhan dan bau badan - Menangkis serangga dan memperbaiki kulit - Mempunyai ciri anti kulat dan pembasmian kuman- Memberi perlindungan, kesegaran & berbau aroma dengan haruman serai kelimauan yang segar untuk dinikmati -

GELAM (CAJEPUTI) SHOWER GEL

Menyegarkan, merangsang, antiseptik & sangat baik untuk kulit - Melicin & mencerah kulit ketika mebersih & memeliharanya bebas dari jangkitan - Membantu dengan jerawat & psoriasis - Meninggalkan haruman gelam yang manis kebuahan pada kulit anda - Menjadikan anda segar & bersih -


Sekiranya ada di antara kalian berminat tuk mecoba dan ingin merasa kemewahan mandi yang berbeza, ayuhh dapatkan sensasi mandian Essfa dengan haruman aromatherapi yang menyegarkan.. PM Rynna sekiranya berminat ok..


Essfa Bath Soap - RM 12
Essfa Shower Gel(250ml) - RM 15

carapenggunaan
*Sapukan di tangan, gosokkan buih di badan dan bilas. Gunakan setiap hari.Sabun terapi mengandungi 100% minyak pati dgn kemampuan unik untuk memulihkan kulit menjadi sihat dan penuh bermaya.Tidak diuji pada haiwan.100% semulajadi.Tidak mengandungi produk haiwan, warna atau wangian sintetik dan bahan pengawet*


p/s : Kalo dulu Rynna maless mandi, =P .. sejak ada Sabun Essfa malam x pernah skip mandi, haha.. sbb bauan aromaterapi , malam nak tidur tenang je, sebelum tidur mesti nak bau-bau tangan yang wangi ni, haha..selain itu Sabun Serai dapat mencegah kulat & bakteria.. Harumannya yang menyegarkan pula bukan sahaja menghilangkan bau badan malah boleh menjauhkan nyamuk *sifat penghalau serangga*..
paling penting bilik air bau wangi je seperti dlm SPA
Rynna pakai sabun Gelam tuk mandikan kucing juga ;)

ALAMI SENSAI MANDIAN ESSFA
DENGAN HARUMAN AROMATERAPI YG MENYEGARKAN


♥ AYW ♀

2 comments: